بیوفیدبک

درباره بنیاد بیوفیدبک اروپا

بنیاد بیوفیدبک اروپا BFE یک موسسه غیرانتفاعی واقع در انگلستان و ماموریت آن، ارتقاء آگاهی متخصصین سلامت و آموزش پزشکان در استفاده از آخرین روش‌ها و تکنولوژی‌های بیوفیدبک است. هیئت مشاوران بنیاد شامل پزشکان برجسته و محققانی از چندین رشته است که هدفی مشترک را در انتشار اطلاعات در این زمینه که به سرعت در حال رشد و توسعه است، به اشتراک می‌گذارند. این بنیاد، با آموزش و صدور گواهینامه برای پزشكان و متخصصینی كه مایل به به‌کارگیری بیوفیدبک در حرفه خود هستند و به طور دوره‌ای نیازهای خود را برای حفظ گواهینامه معتبر بررسی می‌كنند، سر و كار دارد. این بنیاد یکی از ۴ سازمان اصلی نوروفیدبک و بیوفیدبک در دنیا در کنار BCIA، ISNR و AAPB است.

بیوفیدبک چیست؟

بیوفیدبک چیست؟

بیوفیدبک یک تکنیک در توسعه سریع غیردارویی با شواهد قوی از اثربخشی است. بیوفیدبک در زمینه سایکوفیزیولوژی ایجاد شده است و هدف آن آموزش نحوه مدیریت حالات درونی فرد با تنظیم عملکرد سایکوفیزیولوژیکال فرد (خودتنظیمی فیزیولوژیک) است. بیوفیدبک چیست؟

  • از طریق آموزش‌های BFE، متخصصینی که می‌خواهند بیوفیدبک را در حرفه خود به کار ببرند، می‌توانند مستقیما از اساتید برجسته بین‌المللی و ملی، دانش و مهارت کسب کنند.
  • نشست سالانه BFE که هر ساله در شهرهای مختلف اروپا برگزار می‌شود، دارای کارگاه‌هایی است که توسط متخصصین این حوزه تدریس می‌شود.
  • بنیاد بیوفیدبک اروپا دارای تاییدیه انجمن روانشناسی آمریکا APA است تا بتواند به صورت پیوسته، حامی آموزش روانشناسان باشد.

اهداف BFE

بنیاد بیوفیدبک اروپا متخصصان زیادی را در سراسر جهان با دانش بروز و پیشرفته‌ای از بیوفیدبک و نوروفیدبک آشنا نموده است.

هدف این بنیاد آموزش پیوسته روش‌های نوین بیوفیدبک و نوروفیدبک به نسل جدیدی از متخصصان رشته‌های مختلف با استفاده از روش‌های خلاقانه است.

این بنیاد توانسته تاییدیه انجمن روانشناسی آمریکا APA را برای اختصاص امتیاز بازآموزی به کسانی که در دوره‌های آن شرکت می‌نمایند کسب کند. از این پس روانشناسان می‌توانند علاوه بر آموزش نحوه کاربرد بیوفیدبک و نوروفیدبک در درمان، از طریق شرکت در دوره‌ها و سمینارهای این سازمان، امتیاز بازآموزی CE انجمن روانشناسی آمریکا را نیز دریافت نمایند.

بنیاد بیوفیدبک اروپا - انجمن روانشناسان آمریکا

روش های مختلف کسب امتیاز APA

1- دوره‌های ضبط شده

این دوره ها از طریق اینترنت قابل دسترسی است: پس از مشاهده می‌بایست فرم نظرسنجی آن را تکمیل نموده و به سوالاتی که از سرفصل‌های دوره برای شما ارسال شده است در طول یک هفته پاسخ دهید. پس از گذراندن موفق امتحان، امتیاز برای شما لحاظ می‌گردد.

دوره BFE

2- دوره‌های آنلاین و وبینارها

حضور موثر شما در دوره از طریق ورود چند باره بررسی می‌شود. پس از دوره و تکمیل فرم نظرسنجی امتیاز برای شما در نظر گرفته می‌شود.

دوره BFE

3- شرکت در کنفرانس ها و جلسات BFE

آکادمی فارمد به عنوان نماینده انحصاری این موسسه در ایران و خاورمیانه می‌تواند امکانات لازم را برای حضور در این دوره‌ها فراهم نماید. در صورت نیاز می توانید با ما تماس حاصل نمائید.

دوره BFE

هیئت مشاوران بنیاد بیوفیدبک اروپا

Erik-Peper

Erik Peper, Ph.D., BCB

رئیس هیئت مشاورین – استاد تمام دانشگاه سن فرانسیسکو – رییس سابق موسسه روان‌فیزیولوژی کاربردی و بیوفیدبک AAPB

Barry-Sterman

Barry Sterman, Ph.D., BCN

رئیس بخش EEG – استاد تمام دانشگاه پزشکی UCLA

Paolo-Di-Benedetto

Paolo Di Benedetto, Ph.D

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و همچنین مغز و اعصاب – رئیس دپارتمان طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه ادوین ایتالیا

Niels-Birbaumer

Niels Birbaumer, Ph.D

دکترای روانشناسی بالینی – استاد تمام دانشگاه پنسیلوانیا

Monika Fuhs

Monika Fuhs

اتریش

Ralph Sztembis

Ralph Sztembis, Ph.D

لهستان

Gabriel Sella

Gabriel Sella, MD, BCB

ایالات متحده آمریکا

Winfried Rief

Winfried Rief, Ph.D

آلمان

Donald Moss

Don Moss, Ph.D., BCB, BCN

ایالات متحده آمریکا

Danielle Matto

Danielle M. Matto, Drs, BCB

هلند

Joe Kamiya

Joe Kamiya Ph.D

ایالات متحده آمریکا

Marek Jantos

Joe Kamiya Ph.D

ایالات متحده آمریکا

Licia Grazzi

Licia Grazzi, MD

ایتالیا

Carmen Clot, Ph.D

اسپانیا

دفاتر آموزش BFE در جهان

برنامه BFE Affiliate برای کمک به جوامع در سراسر جهان طراحی شده است تا بیوفیدبک را برای رسیدن به اهداف افزایش سطح سلامت و بهبود عملکرد خود اضافه کنند. این برنامه از طریق مراکز عالی Centers of Excellence که اطلاعات و آموزش را در مورد موضوعات خاص در حیطه بیوفیدبک ارائه می‌دهند، اجرا می‌شود. از بیش‌فعالی/نقص توجه تا سرطان پروستات، از توانبخشی در آب تا افسردگی، متخصصین بسته به تخصص خود می‌توانند دوره مورد نظر خود را انتخاب کرده و آموزش‌های لازم را دریافت نمایند.

فارمد آکادمی

آکادمی فارمد ابتدا به عنوان نماینده و سپس به عنوان Center of Excellence یا دفتر BFE در خاورمیانه بیش از ده سال است که پلی میان متخصصین ایران و منطقه و سرآمدان حوزه نوروفیدبک و بیوفیدبک در جهان ایجاد کرده است. سرفصل‌های کارگاه‌های نوروفیدبک و بیوفیدبک به صورت کامل مطابق با برنامه‌های BFE و با توجه به دانش روز این حوزه تدوین و به تایید رسیده است تا شرکت‌کنندگان کارگاه علمی‌ترین و دقیق‌ترین پروتکل‌های درمانی را آموزش ببینند. اعضای هیئت علمی آکادمی فارمد هر ساله توسط BFE ارزیابی و دیپلم تدریس دریافت می‌کنند. به منابع علمی BFE دسترسی دارند و با برترین اساتید ارتباط برقرار می‌کنند.

آخرین یافته‌های بالینی صورت‌گرفته توسط BFE در اختیار متخصصین قرار گرفته تا بر اساس نیاز در ایران نیز مورد استفاده قرار گیرند. همچنین امکانات لازم برای دریافت گواهی‌های بین‌المللی را فراهم شده است که از این حیث تنها مجموعه‌ آموزشی در ایران است.

اختلالات و راهکارهای BFE

بیوفیدبک یک زمینه هیجان انگیز، محبوب و به سرعت در حال گسترش است که در سراسر جهان بعنوان یکی از مهمترین راه حل های ارتقاء سلامت، رفاه و رفع اختلالات مختلف شناخته می‌شود. بنیاد بیوفیدبک اروپا BFE در زمینه ها و اختلالات زیر راهکارهای مطمئنی را طراحی کرده.

ADD/ADHD

ADDICTIONS

CONTINENCE

CHRONIC PAIN

CLINICALQ & BRAINDRIVER

AUTISTIC SPECTRUM DISORDERS

DEPRESSION

DYSPHAGIA

GLAZER METHOD

HEART RATE VARIABILITY (HRV)

HEMOENCEPHALOGRAPHY (HEG)

INTEGRATIVE MEDICINE

MINDFULNESS AND BIOFEEDBACK

MUSIC/VOCAL PERFORMANCE

NEW TO BIOFEEDBACK & STRESS

PEAK PERFORMANCE – SUE WILSON METHOD

SCPS, Z-SCORES & LOW FREQ.

TINNITUS

پیوندهای مشابه