هنگام مراجعه به مرکز نوروفیدبک به چه نکاتی توجه کنیم؟

استقبال از نوروفیدبک برای کمک به درمان اختلالات مختلف در طول چند سال اخیر رشد زیادی داشته است. مراجعه به یک مرکز نوروفیدبک معتبر برای استفاده از مزایای نوروفیدبک از جمله ماندگاری بالای درمان و نداشتن عوارض جانبی داروها الزامی است. به ويژه که استقبال از این روش، هم در میان متخصصین و هم در میان عموم جامعه در حال افزایش است.

اما در این بین، همانند موارد مشابه در سایر حوزه‌ها افرادی هستند که با مشاهده چنین شرایطی تلاش می‌کنند از عدم آگاهی جامعه سوء استفاده کرده و برای تامین منافع شخصی خود، بدون طی کردن روند اصولی باعث آسیب‌زدن به این حوزه شوند. برای استفاده از مزایای نوروفیدبک باید عوامل مختلفی در کنار هم به درستی قرار بگیرند تا بتوان تا حد زیادی از به دست آمدن نتیجه درست اطمینان پیدا کرد.

اگر شما به عنوان مراجع علاقمند هستید که از نوروفیدبک برای خود و یا کودک‌تان استفاده کنید می‌توانید به مراکزی که در منطقه شما وجود دارند مراجعه کنید. در ادامه این مطلب مواردی که می‌توان با بررسی آن‌ها کیفیت کار آن مرکز را تا حد زیادی مشخص کرد گفته می‌شود تا با خیال راحت‌تری به سراغ این روش بروید:

۱- تحصیلات مرتبط با حوزه درمان

نوروفیدبک یک روش درمانی است و لازم است فردی این کار را انجام دهد که با آن اختلالات و روند درمان آشنایی کاملی داشته باشد. از جمله مواردی که در مرکز نوروفیدبک دیده شده است استفاده افراد غیرمتخصص از این روش است که با نگاه صرفا اپراتوری به نوروفیدبک تصور می‌کنند دستگاه به تنهایی کار درمان را انجام می‌دهد و نیازی به انجام کاری در طول جلسه نیست. شما می‌توانید از طریق نهادهای ذیصلاح شامل وزارت بهداشت، سازمان نظام روانشناسی و سازمان بهزیستی این مورد را بررسی کنید.

۲- گذارندن دوره آموزشی معتبر با گواهی و مدرک از نهادهای علمی معتبر کشور

با توجه به اینکه متخصصین در طول دوره تحصیل خود نحوه استفاده از نوروفیدبک در درمان را آموزش نمی‌بینند باید دوره‌های آموزشی را بگذرانند تا بتوانند نوروفیدبک را به صورت اصولی به کار گیرند. مجموعه فارمد در طول بیش از ۱۳ سال سابقه فعالیت خود با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی مطرح کشور و با داشتن نمایندگی بنیاد بیوفیدبک اروپا BFE ‌دوره‌های آموزشی این حوزه را به صورت منظم و با بالاترین کیفیت برگزار می‌کند. این مجموعه با رعایت اصول اخلاقی تنها به افرادی گواهی ارائه می‌دهد که سابقه تحصیلی آن‌ها را بررسی کرده باشد. شما می‌توانید با ما تماس بگیرید و با ارائه مشخصات درمانگر از این مورد اطمینان پیدا کنید.

(متخصصین می‌توانند به صورت خودآموز استفاده از نوروفیدبک را آموزش ببینند اما با توجه به نبود منابع علمی کافی به زبان فارسی، در دسترس نبودن همه منابع در ایران و همچنین عملی بودن نوروفیدبک، این فرآیند بسیار پیچیده خواهد بود.)

۳- استفاده از دستگاه‌های مورد تایید اداره تجهیزات وزارت بهداشت

شرکت‌های مختلفی با شتاب‌زدگی و بدون طی کردن فرآیند استاندارد اقدام به ارائه دستگاه‌های نوروفیدبک در ایران کرده‌اند. این دستگاه‌ها بدون داشتن مجوزهای لازم در حال فروش و استفاده است و تاکنون توسط هیچ نهادی بررسی نشده‌اند. از آنجایی که کار این دستگاه‌ها بر روی مغز است و مغز شوخی‌بردار نیست حتما این مورد را در مرکز نوروفیدبک چک کنید.

دستگاه‌های ProComp ارائه شده توسط فارمد تجهیز هم دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA و هم CE اروپا و هم وزرات بهداشت ایران است. دستگاه‌های ایرانی هنوز تاییدیه‌های وزارت بهداشت را کسب نکرده‌اند و حتی دیده شده است دستگاه‌های خود را به اسم دستگاه انگلیسی و یا آمریکایی معرفی می‌کنند که متاسفانه به دلیل عدم نظارت برخوردی نیز صورت نمی‌گیرد.

خرید دستگاه نوروفیدبک

خرید دستگاه نوروفیدبک