خرید دستگاه نوروفیدبک

همیشه هنگام خرید هر وسیله‌ای معیارهای مشخصی در نظر گرفته می‌شود. بسته به نوع و کاربرد آن وسیله این معیارها می‌تواند متفاوت باشد. اما برای خرید دستگاه نوروفیدبک چه ملاک‌هایی باید مدنظر قرار بگیرد.

دستگاه‌های تجهیزات پزشکی با توجه به ماهیتشان نیازمند حساسیت‌های بیشتری هنگام انتخاب و خرید است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

۱- برند دستگاه

شرکت‌های مختلفی در دنیا دستگاه نوروفیدبک و بیوفیدبک را ارائه کرده‌اند. از ابتدایی‌ترین نکاتی که هنگام خرید دستگاه نوروفیدبک باید به آن توجه کرد شرکت سازنده دستگاه و سابقه کاری آن است. با توجه به حساسیت تجهیزات پزشکی تجربیات بیشتر شرکت تولیدکننده، در محصول نهایی نمود پیدا می‌کند و شما می‌توانید با خیال راحت‌تری دست به انتخاب بزنید.

۲- تاییدیه‌های بین‌المللی دستگاه

هنگام خرید دستگاه نوروفیدبک باید توجه کرد که دستگاه نوروفیدبک چه گواهی‌های پزشکی و ایمنی و کیفی را توانسته است کسب کند. داشتن گواهی از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر سازمان‌های معتبر حوزه پزشکی و سلامت از جمله مواردی استانداری است که هنگام خرید دستگاه نوروفیدبک باید به آن توجه کرد.

۳- تاییدیه وزارت بهداشت ایران

تمامی تجهیزات پزشکی اعم از تولیدی و یا وارداتی برای فروش می‌بایست تاییدیه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت را داشته باشند. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید لینک زیر را که متعلق به وزارت بهداشت ایران است بررسی کنید و از مورد تایید بودن دستگاه مطمئن شوید:

لینک دستگاه‌های وارداتی
لینک دستگاه‌های تولید داخل

۴- شرکت ارائه‌دهنده، خدمات پس از فروش و سابقه آن

هنگام خرید دستگاه نوروفیدبک باید به خدمات پس از فروش شرکت ارائه‌دهنده توجه کرد. تامین و موجودی همیشگی لوازم مصرفی اصلی که شامل چسب و ژل است، خدمات نصب و راه‌اندازی رایگان در محل، ارائه آموزش علمی نحوه استفاده از نوروفیدبک توسط اساتید دانشگاهی، پشتیبانی فنی و نرم‌افزاری در اسرع وقت، نکاتی هستند که بررسی آن‌ها خیال متخصصین را هنگام ارائه این درمان به مراجعین خود راحت می‌کند.

۵- نرم‌افزار نوروفیدبک

پیچیدگی نرم‌افزار نوروفیدبک نسبت به سخت‌افزار آن دوچندان است. به همین دلیل هنگام خرید دستگاه نوروفیدبک باید بیش از سخت‌افزار به نرم‌افزار نوروفیدبک توجه کرد. سرعت و دقت تحلیل موج مغزی و تفکیک آن به موج‌های مختلف و محاسبه دامنه و بررسی شرط فیدبک بایستی در کمتر از ۵۰۰ میلی‌ثانیه اتفاق بیفتد.

از طرفی با توجه به اینکه نوروفیدبک در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد وجود نرم‌افزارهای تخصصی برای هر یک از حوزه‌ها این امکان را به متخصصین می‌دهد که استفاده بهتری از این روش داشته باشند. این موضوع باعث شده است که دستگاه‌های نوروفیدبک در این حوزه از یکدیگر متمایز شوند و به جز دو برند مطرح در دنیا، سایر دستگاه‌ها از نرم‌افزار مشترکی که سورس آن رایگان است استفاده کنند که استانداردهای پایین‌تری داشته و حتی باگ‌های نرم‌افزاری از آن گزارش شده است که اعتماد به دقت آن‌ها را مشکل می‌کند.

۶- تعداد کانال ورودی دستگاه

در دستگاه نوروفیدبک تعداد کانال‌های ورودی نشان‌دهنده قابلیت تعداد پارامترهایی است که می‌تواند به صورت همزمان از تنها یک مراجع ثبت شود. در دستگاه‌های نوروفیدبک رایج در دنیا تعداد کانال‌های ورودی دستگاه از ۲ کانال شروع می‌شوند. بر اساس آخرین مقالات علمی، پروتکل درمانی تاییدشده بیش از دو کانال همزمان ارائه نشده است. دلیل این موضوع رعایت شروطی است که منجر به ارائه فیدبک می‌شود. اگر این شروط از حدی بیشتر باشد جلسه درمانی برای مراجع سخت شده و امکان درمان وجود ندارد.

۷- آموزش علمی

نوروفیدبک روش به نسبت جدیدی است که متخصصین حوزه‌های مرتبط در خصوص نحوه استفاده از آن هیچ آموزشی در دوران دانشگاهی خود نمی‌بینند. نرم‌افزارهای نوروفیدبک نیز متفاوت هستند و تنظیمات آن می‌تواند در خروجی درمان موثر باشد. به همین دلیل آموزش عملی نحوه استفاده از دستگاه نوروفیدبک به همراه نکات تئوری و علمی آن باید همزمان صورت بگیرد تا حداکثر کارایی این روش را انتظار داشت.

نکته پایانی: با توجه به ماهیت این حوزه که بر روی مهم‌ترین عضو بدن کار می‌شود لطفا حتما در نظر داشته باشید مغز_شوخی‌بردار_نیست. استفاده از تجهیزات غیراستاندارد می‌تواند باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود. همچنین می‌تواند به جای اثر واقعی، اثر ساختگی یا پلاسیبو بر روی فرد بگذارد که در مدت کوتاهی از بین رفته و اعتماد جامعه به این حوزه از دانش روز نوروساینس را از بین ببرد.

خرید دستگاه نوروفیدبک

خرید دستگاه نوروفیدبک