تنفس EZ-Air

تنفس یکی از اساسی‌ترین کارکردهای فیزیولوژیکی محسوب می‌شود. به صورت خیلی ساده هنگام دم، ریه‌ها از هوای محیط اطراف انباشته شده و تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن رخ می‌دهد و در هنگام بازدم دی اکسید کربن به هوای اطرافمان آزاد می‌شود. این چرخه در هر دقیقه بارها اتفاق می‌افتد. تنفس کارامد شامل حداکثر میزان اکسیژنی است که با کمترین تلاش وارد ریه‌ها شود.
ما معمولا در اکثر اوقات بدون هیچ توجهی به طور خودکار نفس می‌کشیم. تمرین کردن و به کار بردن تمرینات تنفس ارادی عمیق و آهسته می‌تواند برای سلامتی مفید بوده و به کاهش اثرات استرس بر روی سیستم بدن ما کمک کند. مدت زمان دم و بازدم و به طبع آن تعداد تنفس در هر دقیقه می‌تواند در تنظیم HRV کمک‌کننده باشد. تحقیقات نشان داده است در صورتی که نسبت بازدم به دم در تنفس ۲ به ۱باشد می‌توان به HRV بهینه دست یافت.تنفس EZ-Air
The EZ-Air respiration pacer نرم‌افزاری است که به شما اجازه می‌دهد مدت تنفس خود را تنظیم نمائید. ویژگی‌هایی نظیر نرخ تنفس متغیر برای دست‌یابی تدریجی به مقدار ایده آل و نیز تنظیماتی برای انجام این تمرینات در فواصل مشخص به صورت خودکار از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار است.

EZ-Air Plus به صورت آزمایشی تا ۳۰ روز قابل استفاده بوده و شما می‌توانید با ارائه آن به مراجعین خود در طول دوره درمان به بهبود تنفس و تغییرپذیری ضربان قلب HRV آنان کمک نمائید. استفاده از آن در طول جلسات نوروفیدبک و بیوفیدبک نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

تنفس EZ-Air
تنفس EZ-Air

Pathways to Illness, Pathways to Health By Angele McGrady, Donald Moss

تنفس EZ-Air
Neurotherapy and Neurofeedback: Brain-Based Treatment for
Psychological and Behavioral Problems
By Theodore J. Chapin, Lori A. Russell-Chapin

برای iOS نرم افزار Awesome Breathing: Pacer Time‪r‬ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

بهبود تنفس

برای اندروید نرم‌افزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به Paced Breathing اشاره نمود.

تنفس EZ-Air

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!