EEG/MEG در صرع کودکان

زمان: چهارشنبه ۲۸ مهر ساعت ۱۹:۳۰

‏برگزارکننده: کمپانی ANT Neuro هلند

حدود ۳۰-۴۰ درصد از کودکان مبتلا به صرع از نظر پزشکی مقاوم هستند و ممکن است برای توقف تشنج به جراحی مغز نیاز داشته باشند (لاکسر و همکاران ، ۲۰۱۵). در بیمارستان کودکان بوستون با استفاده از روش‌های متعدد تصویربرداری مغزی، بیماران مبتلا به صرع برای برآورد محل ناحیه مسئول ایجاد تشنج و تعیین بهترین استراتژی برای مداخله جراحی تحت ارزیابی پیش از عمل جراحی قرار می‌گیرند، از جمله سیستم MEG اطفال و سیستم امواج مغزی.

این ارائه به فرایند کار بالینی و پروژه‌های تحقیقاتی برنامه MEG/EEG بیمارستان کودکان بوستون برای بیماران مبتلا به صرع می‌پردازد. روش‌های توصیف‌شده شامل آماده‌سازی بیمار، جمع‌آوری داده‌ها، پیش‌پردازش داده‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها خواهد بود. نتایج برای مواردی از جمله بیماران مبتلا به صرع، کمپلکس توبروز اسکلروزیس و… ارائه خواهد شد.

‏دکتر ‏Banu Ahtam، استاد طب اطفال در دانشکده پزشکی هاروارد و دستیار علمی در بیمارستان کودکان بوستون است. او مدیر برنامه MEG بالینی در مرکز علوم تصویربرداری عصبی و رشد جنینی است. وی تحصیلات پزشکی خود را در گروه روانپزشکی دانشگاه آکسفورد به پایان رسانده است. پروژه‌های او ساختار مغز و عملکرد اختلالات عصبی-رشدی را با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری چند حالته مانند MEG ،EEG ،DTI ،sMRI و rs-fMRI مورد بررسی قرار می‌دهد.

‏لینک ثبت نام در وبینار:
https://register.gotowebinar.com/register/5494597572044697103

صرع کودکان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!