وبینار رایگان نقشه مغزی QEEG در نورولوژی و روانپزشکی

زمان: دوشنبه ۱۵ شهریور – ساعت ۱۸ الی ۲۰

 

نقشه مغزی یا QEEG روشی است که در آن اطلاعات بدست‌آمده از EEG خام با استفاده از نرم‌افزار به امواج تشکیل‌دهنده (دلتا، تتا، آلفا و …) تفکیک شده و در قالب نقشه‌های رنگی ارائه می‌شود. سپس با استفاده از دیتابیس‌هایی که وجود دارد هر کدام از این شاخص‌ها با جامعه نرمال مقایسه می‌شوند. حجم اطلاعات ارائه‌شده بسیار متنوع است که می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشند.

رایج‌ترین استفاده از QEEG تدوین پروتکل درمانی نوروفیدبک است. این روش کمک می‌کند تا پروتکل نوروفیدبک مبتنی بر ناهنجاری امواج مغزی هر فرد باشد که اثربخشی بهتر و سریع‌تری نسبت به پروتکل‌های مبتنی بر اختلال نشان داده است.

کاربرد دیگر QEEG کمک به تشخیص اختلالات و بیماری‌های مغزی است. این ابزار می‌تواند در تشخیص‌های افتراقی به متخصصین کمک کند. عدم اختصاصی بودن شاخص‌ها و مشاهده برخی از آن‌ها به صورت مشترک در اختلالات تقریبا ناهمگون نشان داد QEEG می‌تواند ابزاری برای مشخص کردن نشانگانی باشد که در اختلالات مختلف مشترک هستند.

از کاربردهای جدی‌تری که QEEG در چند سال اخیر شواهد خیلی خوبی را نشان داده است کمک به پیش‌بینی پاسخ به درمان و داروهای مختلف و شخصی‌سازی درمان اختلالات روانپزشکی و نورولوژی است. این موضوع در تحقیفات مختلفی به ویژه اثربخشی داروهای ضدافسردگی نشان داده شده است که کمک می‌کند متخصصین بتوانند پیش از شروع درمان بر اساس پروفایل QEEG یا نقشه مغزی هر فرد، بهترین درمان پاسخ‌دهنده را تشخیص دهند و فرآیند درمان دقیق‌تر، موثرتر و سریع‌تری را داشته باشند.

در این وبینار آقای دکتر مهدی دهقانی متخصص مغز و اعصاب و آقای مهندس آسایش درباره QEEG و تفاوت آن با EEG کلاسیک، کاربرد نقشه مغزی در تشخیص و پیش‌بینی پاسخ به درمان و همچنین نقش QEEG در شخصی‌سازی درمان و انتخاب دارو مطالب خود را ارائه خواهند کرد.

ویدئوی وبینار

در صورت علاقه‌مندی به اطلاع از وبینارهای بعدی می‌توانید فرم عضویت را تکمیل نمائید.

دستگاه QEEG

دستگاه QEEG

کارگاه QEEG

کارگاه نقشه مغزی
QEEG نقشه مغزی وبینار

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!